Παιδί & κακοί βαθμοί στο σχολείο: πώς πρέπει να το διαχειρηστούμε;
Οι μέρες που οι μαθητές παίρνουν τους βαθμούς του πρώτου τετραμήνου πλησιάζουν και πολλοί γονείς ήδη αρχίζουν να ανησυχούν για την επίδοση των παιδιών τους. Τι συμβαίνει όμως όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως τα περιμέναμε και η επίδοση του παιδιού είναι πολύ κατώτερη από το αναμενόμενο;
Αρχικά σαν γονείς πρέπει να μάθουμε να κοιτάμε πίσω από τους βαθμούς του παιδιού μας. Δηλαδή, όταν το παιδί μας γυρνάει εξαντλημένο από το διαγώνισμα εκτός από το πως έγραψες πρέπει να το ρωτήσουμε πως αισθάνεται, εάν κουράστηκε και τι θα το βοηθήσει να αποφορτιστεί. Πρέπει να είμαστε δίπλα του, να το επιβραβεύουμε, να το στηρίζουμε και να μην το «κολλάμε» στον τοίχο με την πρώτη αποτυχία. Εννοείται πως αξίζει να ωθούμε το παιδί μας να παίρνει καλούς βαθμούς καθώς έτσι αποκτά πνευματικά εφόδια και του ανοίγουν περισσότερες επιλογές για το μέλλον. ‘Ομως δεν αξίζει τον κόπο να έχουμε τέτοια εμμονή με τους βαθμούς ώστε να καταστρέφεται η σχέση μας με τα παιδιά μας, η οικογένειακή ζωή και η υγεία όλων.
Επιπλέον, σε κάποιες περιπτώσεις πρέπει να αποδεχτούμε ότι το παιδί μας δεν θα γίνει ούτε γιατρός, ούτε πυρηνικός φυσικός ούτε πολιτικός και αυτό γιατί πολύ απλά μπορεί να μην του ταιριάζει και να μην είναι ο εαυτός του. Αντιθέτως, μπορεί να γίνει ένας αξιόλογος αθλητής ή ένας καταξιωμένος δάσκαλος και αυτό είναι απόλυτα εντάξει. Αρκεί να αφήσουμε το παιδί μας ελεύθερο να το ανακαλύψει και να το κυνηγήσει βρισκόμενοι δίπλα του και όχι απέναντι του.
Ως γονείς, λοιπόν, ίσως θα έπρεπε να επιδιώκουμε να εμπνεύουμε τα παιδιά μας να είναι καλοί μαθητές και όχι να τους το επιβάλλουμε με φωνές, τιμωρίες ή συναισθηματικούς εκβιασμούς. Και αυτό το κάνουμε μέσω της δίκης μας συμπεριφοράς. Με την διαρκή πίεση αναγκάζουμε το παιδί μας να παίρνει καλούς βαθμούς (πιθανώς από φόβο), αλλά κατά βάθος καταστρέφουμε τη σχέση μας μαζί του, προξενούμε μίσος για τα βιβλία και τη γνώση. Ας δούμε λοιπόν τι έχουν να μας πουν οι κακοί βαθμοί του παιδιού μας και ας αλλάξουμε τον τρόπο προσέγγισης μας για να βοηθήσουμε το παιδί να αντιληφθεί τι το εμποδίζει και να βρει κίνητρο να αλλάξει τις συνήθειες του..
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της Ασπασίας Τσολάκη.
https://www.drdoctor.doctor/tsolakh-aspasia/